Vigsel- & festprogram

Har visst inte lagt upp vigselprogram och festprogram från bröllopet… så här kommer det.. 🙂

20130927-221942.jpg
Till vänster ser ni festprogrammet och till höger vigselprogrammet.

Jag ville ju att inbjudan, vigsel- och festprogram skulle ha en ”röd” tråd (eller rosa ;)) genom allt. Jag scrappar ju men jag kände för att göra det här stilfullt, lite lyxigt och avskalat… och jag måste säga att jag blev lite nöjd! 🙂 Här kan ni se inbjudningskorten.

Ni kan oxå se att vi valt cerise och lime som färgtema tillsammans med vitt. Eftersom rosa är min favoritfärg och grönt är Fredriks. 🙂

Monogrammet har jag gjort själv i photoshop. Det fick bli vårt ”sigill”. Sedan beställde jag hem bandspännena och cerisea sidenbandet från Panduro. För att det gröna skulle komma med så fick det bli några blingstenar på festprogrammet.

På vigselprogrammet altinerade jag lite då jag gjorde så många. Det blev i mindre format och med ett smalt knutet band.

Tycker oxå väldigt mycket om att välja typsnitt/fonter, det är en viktig grej för mig för att få till känslan och stilen. Så även dem valde jag med omsorg.

20130927-221955.jpg
Baksidan av festprogrammet har jag en embossad brudparsstämpel tillsammans med en vacker dikt.

Baksidan av vigselprogrammet står alla medverkande som gjorde vår vigsel så fantastiskt fin!

20130927-222014.jpg
Vigselprogrammet var ett liggande A5 vikt två gånger. Här är första uppslaget – här ser ni brudparsstämpeln som är embossad även i vigselprogrammet under den vackra dikten.

20130927-222024.jpg
Här är hela vigselprogrammet utvecklat – med programordningen i mitten och psalmerna på sidorna.

20130927-222106.jpg
Utsidan av vigselprogrammet ser ut så här. Här har en liten hjärtconfetti smugit sig fram längst ner i mitten på bild. Dessa strödde jag med i inbjudan, så när brorsan öppnade sin inbjudan över sin mattallrik så fick han lite extra kärlekskrydda på i form av hjärtconfetti… 😉

Insidan av festprogrammet gjorde min syster Isabella. Allt för att vi skulle bli överraskade på bröllopet. Jättefint, arbetat och roligt var det! Kul att kika i lite då och då. Visar det dock inte här! 🙂

♡ Em

Kommentera

