Just nu…

Just nu så passar jag på att sitta vid datorn, jag ska egentligen fortsätta gå igenom alla tusentals foton jag tagit sedan Estelle kom till världen, framkalla står på to do-listan, men hua vilket hästjobb det är! Men ville iaf uppdatera bloggen…

Det har varit en toppendag idag tycker jag. Jag är så glad och stolt över mina fyra hjärtan här hemma! Har fått sådan hjälp av barnen med Estelle och med saker jag inte kunnat göra när jag ammat lillan. På marknaden körde Anna vagnen, hjälpte till att hålla, betala osv. När vi skulle handla mat så passade Antonia Estelle i bilen medan Anna och Olof hjälpte mig att handla, de sprang och hämtade saker och allt gick rasandes smidigt. Sedan hjälpte de mig att packa i varorna och bära kassarna. Vi fick springa till bilen i spöregnet som kommit precis då. När vi kommit hem ville Estelle ha mat. Olof och Anna bar in alla pinaler som vi handlat på marknaden och maten från affären. Olof (!) lade in all mat på rätt plats i kylskåp och skafferi och satte på vattnet till maten vi skulle äta… tänk han kan verkligen när han vill den grabben *stolt*. Sen städade Anna undan i köket så det var helt rent på diskbänken… ❤

Nu ligger de på Annas rum och ser på film, Antonia och Olof älskar när de får vara med sin storasyster. Jag tittar på Estelle som sover så skönt i amningskudden. Sigge ligger och sussar bredvid…

20130810-223913.jpg

Lite tidigare ikväll så satt de i vardagsrummet och hade lördagsmys och såg en film vi hyrt. Antonia hade fått lillan att somna i hennes knä och hon låg och sov där hela filmen igenom och lite till… så skönt för mig som fick pyssla lite och greja… då passar man verkligen på :).
20130810-224744.jpg

Tidigare idag var vi på Vrigstad marknad, jättevarmt och skönt väder. Barnen hade fått en varsin marknadspeng som de fick göra vad de ville med…

Vi träffade på en massa trevliga känningar som alla ville se, beundra och gratulera vårt lilla nytillskott!

Efter besöket på marknaden åt vi middag hemma hos mor och far tillsammans med familjen Wendel och Josef med hans käresta Vero. En sån lycka det är att hon kommit till just vår familj! De är som gjorda för varandra! 🙂

20130810-235811.jpg

Finns inte så mkt att handla förutom att man ska passa på att handla på Dan’s Fritidsbod som har halva priset på marknadsdagen. Hittade både inne och ute gympaskor till Antonia och en munkjacka till mig. Fiskelina till kommande pysselprojekt. På marknaden köpte jag på mig lite kort, marknadsgodis och servetter. Hade velat handla en bollkryss oxå men orkade inte bära på mer…

20130811-000720.jpg

Pappan i familjen är på lite grabbresa denna helgen, det är han väl förunnad. Han är saknad men han är ju hemma i morgon igen…

Livet är underbart!

Em

Kommentera

